ważne pytania

Witam.

Mam kilka pytań do osób, które mieszkają w Niemczech i mniej więcej pomogą mi odpowiedzieć na moje pytania. Otóż od pewnego czasu rozważam opcję wyjazdu do Niemiec być może na stałe, chciałabym jako młoda Polka zacząć i ulepszyć sobie start w samodzielne życie. Mieszkam aktualnie w Polsce, z zawodu jestem fryzjerką, mam 21 lat. Chciałabym wiedzieć jaką mogłabym otrzymać pomoc w Niemczech tzn mam kilku znajomych którzy tam mieszkają. Jeden ze znajomych proponuje mi właśnie wyjazd do Niemiec do Werl, także wspomniał że jako Emigrantka mogę starać się w Urzedzie Niemieckim o kwaterę także zasiłek ok 400Euro na miesiac by opłacić kwatere itd. Ponadto nie chce liczyć na znajomych bo różnie bywa. Czy to prawda? Sama nie wiem. Piszę tu ponieważ chce się dowiedzieć gdzie mogłabym się udać o pomoc w znalezieniu zakwaterowanie, starać się o szkole polsko-niemiecką gdyż w Polskich szkołach jakoś mi ten język nie wbił się do głowy a z tego co wiem- niemieckiego najlepiej nauczyć się pośród Niemców. Mój niemiecki jest no myślę że porozumiem się z Niemcem bez problemu. Ktoś się oriętuje jakie są tak naprawde prawa takich osób jak ja która chce zamieszkać w Niemczech, gdzie szukać pomocy itd. Mam nadzieję że ktoś się znajdzie by udzielić mi kilku niezbędnych informacji , rad dla młodej dziewczyny.

2014-04-25 00:00:00

Życie w Niemczech..


Odpowiedzi:

 

RE:ważne pytania

Witaj,

niestety NIC się nie należy

miłego dnia
AGA

2014-04-27 00:00:00

Aga

 

RE:ważne pytania

Witam,

nic sie nie nalezy i sa nie mile widziani w urzedach ludzie ktorzy tylko po to przyjezdzaja aby sciagac tak o pieniadze i nic nie robic.

2014-09-16 00:00:00

Alicja Konwerska

 

RE:ważne pytania